Budapest-Kelenföldi Szent Gellért Plébánia

Temetés ügyintézése

Mi a teendő, ha egy hozzátartozónk elhalálozik? Hogyan kell a temetésről intézkedni? Ebben a cikkben erre szeretnénk választ, segítséget adni.

  1. Jelentkezik a temetés rendezésére illetékes személy. Az urnatemető regisztrációnkba beírjuk az elhunyt adatait. A Halottak Anyakönyvébe csak abban az esetben írjuk be, ha a mi (Szent Gellért) plébániánkhoz tartozik az elhunyt.
  2. A temetés rendezésére illetékes személy közli a hamvak szállításának idejét. Ehhez az időponthoz viszonyítva adjuk meg – kölcsönös egyeztetés alapján – a temetés időpontját.
  3. Amennyiben nem a mi plébániánkhoz tartozik az elhunyt, akkor minden esetben megkérjük a temetés rendezésére illetékes személyt, hogy az elhunyt lakóhelye szerinti illetékes plébániát keresse fel, közölje a temetés időpontját, és a továbbiakat ott kell intéznie.
  4. Plébániánk (a helyi papság) csak abban az esetben végzi el a temetés szertartását, amennyiben az illetékes plébániától szóban, vagy írásban erre felkérést (engedélyt) kapunk. Ezt haladási naplónkban külön regisztráljuk.
  5. Altemplomunkban a temetés történhet gyászmisével, vagy csak temetési szertartás. Felkérés esetén ezt kérjük, hogy külön közöljétek.
  6. Osszáriumunkban való elszórás esetén a temetési szertartás minden esetben gyászmise nélkül történik. (Kivételt sem tudunk tenni.)
  7. Urnatemetőnkben az Érseki hatóság által kibocsátott 2003. január 1-jétől érvényben lévő stóladíjak az érvényesek. (Ártáblázat honlapunkon megtalálható.)
  8. A ravatalozási díj két részletben veszünk fel. Az urnairodában és a plébániai irodában. (Ez nem stóla). Ezen összegeket minden esetben plébániánk számlázza.